Home
>
1. Chatbots en robots klaar om al pratend de wereld te veroveren?
>
1.2 Samenvatting
|
Previous
Next
|
|
|
|
Afhankelijk van de rolverdeling in het opleidingstraject kan de rol van Semanta, onze
eerste digitale lerares, ingevuld worden voor een VGPT. Onder leiding van een
menselijke webeditor kunnen
de tools van Semanta ingezet worden om de chatbot,
avatar of robot , reproduceerbare kennis bij te brengen. De informatie kan afkomstig
zijn uit losse uitingen, teksten, tekstbestanden, websites, wikipedia, bol.com,, google
etc.Iedere tekst wordt verondersteld uit een ongestructureerd aantal uitingen te
bestaan waarin een vraag en een antwoord besloten kunnen liggen. Kennis die
uiteindelijk door middel van intelligente conversaties tussen leerling en VGPT
ontsloten kan worden. De analyse van de uiting verloopt volgens een vast patroon.
-
Tekstselectie Losse uiting, tekstbestand, website webpagina’s.
-
Voorbewerking Splitsing uitingen,woordvormen en segmenten
-
Grammaticale Analyse Karakter , gevoel en bruikbaarheid
-
Semantische analyse Relatie in de context
-
Verrijking Aanvullingen op karakter ,gevoel en taalkundige kenmerken
-
Vastlegging en conversie Afhankelijk van de ontvangende digitale partner is
dit proces automatisch of handmatig
|
|
|
|